ABIERTO VALÈNCIA 2026 tindrà lloc del 17 al 25 de setembre, amb una intensa programació d’exposicions, opening conjunt de galeries, visites guiades, xarrades i diverses sessions i performances musicals. Agraïm, una edició més, als patrocinadors i col·laboradors el seu suport continuat a les galeries, als artistes i a l’art, ja que este suport és fonamental per a consolidar i fer créixer l’ecosistema artístic valencià. Un any més, la Generalitat Valenciana atorgarà el guardó a la “Millor Exposició” i l’Ajuntament de València reconeixerà el “Millor Artista” per un jurat professional. A més, col·leccionistes privats realitzaran adquisicions d’obra durant els dies de l’esdeveniment. ABIERTO VALÈNCIA acollirà el 7é Premi Cervezas Alhambra, que reconeix l’obra d’artistes emergents i la labor de les seues galeries. El premi es decidirà mitjançant votació popular online i s’entregarà en l’acte de clausura de l’esdeveniment en el Museu de Belles Arts de València i amb el suport de l’Institut Valencià de Cultura. El Centre d’Art Hortensia Herrero obrirà les portes de la seua sala “Abierto Valencia” per al seu accés lliure durant esta setmana i acollirà un conversatori amb comissàries internacionals. Els ARCO Gallery Walks i les rutes ART WALK VALENCIA promogudes per l’Ajuntament de la ciutat ompliran els carrers de visitants en totes les sales durant tota eixa setmana i l’última de setembre.
Les galeries participants en ABIERTO VALÈNCIA 2026 exhibixen una acurada selecció d’artistes que representen tant la solidesa de la trajectòria com la frescor de les noves propostes contemporànies.
CLC Arte presenta “El color de la luz. Tiempo y espacio”, d’Alejandra Gandía-Blasco; Galeria Ana Serratosa acull “Still It Breathes / Todavía respira”, de Beatriz Ruibal; Alba Cabrera exhibix “Huellas de papel”, d’Antonio Alcaraz; Benlliure presenta les escultures de Baltasar Lobo; Gabinete de Dibujos mostra “Parte Primera___ Ojeada general sobre el Mundo”, d’Elsa Paricio; Galeria Cuatro exhibix “Persistencias del Habitar”, de María Martín Gallego; Jorge López Galeria presenta l’obra de Matías Ercole; Galeria Thema acull la proposta d’Enrique Ramírez; La Mercería exhibix “¿Qué saben las moscas del aroma de las flores?”, de Dimasla; Luis Adelantado presenta “El sueño de la imagen”, d’Ana Prada; Osnova acull l’exposició col·lectiva “Kinetic Syntax” de Yelena Popova, Raúl Díaz Reyes, Amparo de la Sota, David Zink Yi, Ignacio Uriarte , Valerie Krause, Jaime Pitarch i Elena Alonso; Rosa Santos exhibix “Que mi deseo me sirva”, de Sandra Mar; Set Espai d’Art presenta “Claro de Luz Sombra”, de Luciana Novo i Javier Palacios; Shiras Galeria acull una doble proposta: “La velocidad de un árbol”, de Mónica Jover, en la Sala Principal, i “Pollinatio”, de Leticia Martínez Pérez, en l’Espai Refugi; Tuesday to Friday presenta “Parallel Figures”, de Thomas Trum; i Vangar exhibix “Retales Altares Telares”, de Sarah Viguer Cebriá.
ABIERTO VALÈNCIA 2026 convida la ciutadania a descobrir estes propostes diverses, arriscades i emocionants, que consoliden a València com un dels referents de l’art contemporani a Espanya.